5 juni, 2023 Nyhléns Hugosons är Årets Varumärke

Vid prisutdelningen på Luleå Business Awards 2 juni vann Nyhléns Hugosons ”Årets Varumärke” – ett pris som tilldelas företag som arbetar omvärldsorienterat och kommunikativt för att bygga ett starkt varumärke, och som betyder mycket för regionen. 

Motiveringen till priset lyder: "Nyhléns Hugosons har under många år utvecklat och stärkt sitt varumärke som en av de ledande livsmedelsproducenterna i norr, där ursprunget fortfarande är en viktig del i företagets identitet. Med ett starkt fokus på transparens, kvalitet och det lokala, har de arbetat fram riktigt hållbara affärsmodeller där både tradition och nytänkande finns med. Ett extra plus för deras engagemang att värna om den lokala matproduktionen."

– Jag är så otroligt glad och stolt över att vi som företag vann det här fina priset. Vi har under många års tid jobbat dedikerat och långsiktigt för att utveckla vårt varumärke och vårt produkterbjudande, utan att tappa fokus på våra grundvärderingar, säger Anna Ahlqvist, Marknads- och Hållbarhetschef på Nyhléns Hugosons AB.

Nyhléns Hugosons har arbetat brett med sitt varumärke, med alltifrån produktdesign till att kommunicera i rätt kanaler, samt att kommunicera vikten av ett bra samarbete med bönderna och att välja lokal mat.

– För oss har det alltid varit självklart att värna om vårt norrländska lantbruk och lokala matproduktion. Att vi har ett nära samarbete med bönder runt om i Norrland känns särskilt tryggt i dessa tider. För en dag kanske det som produceras nära inte bara är det bästa alternativet – det kan vara det enda, säger Anna Ahlqvist.

Facebook Email

« Tillbaka till nyheter